Toon kaart
Menu

Heb je nieuws te melden?

28 februari 2017

Stichting NDSM-werf zoekt zakelijk leider

De NDSM-werf in Amsterdam Noord is een ruig, avontuurlijk en iconisch gebied aan het IJ. Het vrije karakter, de postindustriële gebouwen en de creatieve sfeer vormen het decor waar cultuur, zelforganisatie en stedelijke ontwikkeling samenkomt. De Stichting NDSM-werf regisseert, initieert en stimuleert culturele activiteiten op de NDSM-werf, met als doel de wereld – maar vooral Amsterdam – te overtuigen van de unieke status van de werf: een onmisbare culturele vrijplaats voor èn van de stad Amsterdam. Hiervoor werkt de stichting nauw samen met gebruikers van de werf, de gemeente, ontwikkelaars en verschillende (internationale) culturele instellingen.

Functieomschrijving

Als zakelijk leider speel je een belangrijke rol in de verdere realisatie van de missie van Stichting NDSM-werf. Naast de klassieke beheertaak heeft de stichting recent van het AFK de ruimte gekregen om eigen programmering van hoog niveau aan de werf toe te voegen. In lijn met deze nieuwe en zwaardere opgave is de zakelijk leider verantwoordelijk voor personeel, processen, beheer en financiën. Jij zorgt voor een professionele organisatie die in control is en flexibel meebeweegt met de nieuwe opgaven. Je legt verantwoording af aan de directeur en vormt samen met de directeur het managementteam. Op verzoek van de directeur ben je met regelmaat aanwezig bij bestuursvergaderingen.

Als zakelijk leider heb je de volgende verantwoordelijkheidsgebieden:

Algemeen
– Beheer personele zaken en verantwoordelijk voor een coherent personeelsbeleid;
– Onderhouden, uitbreiden en bestendigen van relatienetwerk in afstemming met de directeur. Denk hierbij onder meer aan gemeentelijke instanties, subsidieverstrekkers, projectontwikkelaar;
– Sparring partner directeur;
– Verantwoordelijk voor duurzaamheidsbeleid;
– Zakelijk begeleiden van coproducenten, relevant voor de realisatie van de doelstellingen van de stichting;
– Verantwoordelijk voor ICT-omgeving en archief;
– Verantwoordelijk voor bestendiging afspraken met afnemers, leveranciers, samenwerkingspartners in de vorm van contracten;
– Leidinggevend aan office en productieteam (evenementen/beheer).

Financieel
– Het opstellen van het financieel en zakelijk beleid van de stichting in afstemming op de algemene en artistieke doelstellingen en het bewaken van de realisatie daarvan;
– Verantwoordelijk voor het voeren van een accurate financiële administratie inclusief fiscaliteit;
– Bewaken en optimaliseren van de administratieve organisatie inclusief het opstellen van risicoanalyse, richtlijnen en systeem van budget bewaking;
– Opstellen, bewaken en regulier bijstellen van jaar- en meerjarenbegrotingen/prognoses, projectbegrotingen, (subsidie)afrekeningen en jaarverslag/jaarrekening;
– Actief betrokken vanuit zakelijk perspectief in ontwikkeling en realisatie van projecten;
– Opzetten van en uitvoering geven aan fondsenwerving (incl. subsidieaanvragen), sponsoring en andere verdienmodellen;
– Aanspreekpunt extern accountant, salarisadministratiekantoor, belastingadviseur, belastingdienst, verzekeringsadviseur en juridisch adviseur;
– Cashflowbeheer.

Jouw profiel
– Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met de zakelijke en financiële kanten van een vergelijkbare (culturele) organisatie (circa 1 miljoen omzet) een sterke affiniteit met de inhoudelijke doelstellingen van de stichting en met het gebied zelf;
– Je hebt kennis van het politieke en culturele speelveld waaronder stedelijke ontwikkeling, cultuurbeleid, het kunstenveld en kunstenplan procedures;
– Je beschikt over een uitstekend financieel inzicht;
– Je beschikt over academisch denk- en werkniveau en hebt voldoende aantoonbare kennis en ervaring met fondsenwerving, sponsoring en acquisitie en je beschikt over toereikend commercieel potentieel om andere verdienmodellen te ontwikkelen nodig in een dynamische omgeving;
– Je beschikt over ervaring in het aansturen van organisaties en projectmanagement en hebt kennis op het gebied van personeelsbeleid en up-to-date kennis van ICT, databasebeheer en software ten behoeve van de organisatie en het financieel management;
– Je bent ambitieus en inspirerend, veerkrachtig, gestructureerd en hands-on en functioneert goed in een dynamische omgeving;
– Je hebt goede leidinggevende capaciteiten en kunt goed samenwerken in teamverband;
– Je bent in staat helder te communiceren zowel in woord en schrift. Daarbij ben je een harde werker, zelfstandig en resultaatgericht.

Wat bieden wij jou?
– Wij bieden een informele werksfeer op één van de mooiste plekken van Amsterdam en een dynamische werkomgeving met ambitie
– Formatie: 32 uur per week (0.8 fte)
– Functie per: april/mei 2017
– Salariëring: marktconform
– Woon werkverkeer buiten Amsterdam wordt vergoed

Geïnteresseerd?
Stuur je C.V. en motivatie uiterlijk op d.d. 10 maart 2017 naar Kim Tuin, Directeur Stichting NDSM-werf; kim@stichtingndsm-werf.nl.

De gesprekken vinden plaats in de tweede helft van maart 2017.

Aangemeld door

Janine Driessen
Communicatie & Community